Vuoden korjaamo

Bosch Car Service -ketjun vuosittain myöntämä tunnustus luovutettiin Helsingin Kalastajatorpalla juhlallisin menoin. Ketjupäiville osallistuneiden 70 yrittäjävetoisen korjaamon keskuudesta kuluvan vuoden parhaaksi valittiin Kaapelikadulla sijaitseva Mikkelin Motopaja.

Lue koko juttu Erikoissanomista.


Virallinen lehdistötiedote:
Robert Bosch Oy
Vuoden Bosch Autokorjaamo

Tiedote

Vuoden 2018 Bosch-autokorjaamo on alallaan digitalisoidun palvelun edelläkävijä

Tämänvuotinen Bosch Car Service -voittaja on ollut yhtenä alansa edelläkävijänä Euroopassa pilotoimassa digitaalista autokorjaamoratkaisua. Tasalaatuiseen asiakaskokemukseen panostava Mikkelin Motopaja on investoinut myös henkilöstönsä koulutukseen.

Vuosittain valittavan Bosch Car Service -palkinnon on tänä vuonna voittanut Mikkelin Motopaja. Kriteereinä olivat muun muassa menestyminen auditoinneissa ja huoltotesteissä, henkilöstön osaamisen aktiivinen päivittäminen sekä ennakkoluuloton uusien järjestelmien ja toimintatapojen käyttöönotto.

”Olemme tehneet kehitystyötä pitkäjänteisesti ja on hienoa saada työstään tällainen tunnustus”

Kyösti Ikonen, Mikkelin Motopajan yrittäjä 

Mikkelin Motopaja on ottanut käyttöön Boschin Connected Repair -korjaamoverkko-ohjelmiston ja ollut pilotoimassa sitä yhtenä edelläkävijänä Euroopassa.

”CoRe-korjaamoverkko edustaa autokorjaamoissa uutta digitaalista aikaa. Se toimii linkkinä autokorjaamossa hallin ja konttorin välillä, eli se yhdistää korjaamolaitteet suoraan toiminnanohjausjärjestelmään”, kertoo ketjupäällikkö Aarne Reiman.

Motopaja on myös investoinut henkilöstönsä kouluttamiseen: Heiltä osallistutaan esimerkiksi järjestelmäasiantuntijakoulutukseen, joka kestää kolme vuotta.

Automaattinen dokumentointi ja tasalaatuinen asiakaskokemus

Ennen vanhaan huoltoja saatettiin tehdä mutu-tuntumalla ja niistä jäi asiakkaalle dokumentiksi öljyinen huoltokaavake, johon asentaja oli ruksinut mitä oli tehty.

”Autokorjaamolle ei jäänyt dokumentiksi sitäkään, joten kun asiakas palasi, mitään huoltohistoriaa ei ollut tallessa”, Ikonen kuvailee värikkäästi.

Nyt kun auto tulee korjaamolle, huollot tehdään huoltokaavion mukaan.  Kaikki mitä tehdään saadaan sähköisesti dokumentoitua saman tien ja auton huolto- ja korjaushistoria tallentuvat automaattisesti.

”Oleellista asiakkaan kannalta on, että he tietävät mitä saavat kun tulevat meille: Tarjoamme tasalaatuisen, hiottujen prosessien mukaisen vakioidun asiakaskokemuksen”, Ikonen summaa.

Suomessa on yhteensä 72 Bosch Car Serviceä. Vuoden 2018 muut BCS-korjaamoehdokkaat olivat Vieskan Autosähkö, Loimaan Autohuolto, Pietikäisen korjaamo, Kokkolan Autohuolto, Reijon Diesel, Rautalammin Autoapu ja Autosähkö Pesonen.

Lisätietoja

Ketjupäällikkö Aarne Reiman, Robert Bosch Oy,   +358 50 351 8682,  aarne.reiman@fi.bosch.com
Kyösti Ikonen, Mikkelin Motopaja, 010 231 2220, paja@motopaja.fi